fredag, september 12, 2008

Perfection

Jag kommer definitivt att gå och se Brideshead Revisited – the movie - men troligtvis med extremt kritiska ögon. Jag menar, serien är ju fulländad. Jag har läst boken flera gånger och det finns inte en replik som inte framförs i serien, inte en tanke som inte gestaltas. Den är elegant, finstämd och alldeles, alldeles underbar.

Det skall bli intressant att se hur stor plats de religiösa diskussionerna har fått i filmen. Kanske fokuserar de mer på snygga kläder, manlig (erotisk?) vänskap och glassiga miljöer.


Dessutom; vad är grejen med att Charles Ryder är snyggare än Sebastian Flyte? Även om jag gillade Matthew Goode i Matchpoint…


2 kommentarer:

Blygisens betraktelser sa...

Vad modig du är, Blanca.... :-)

Fint resonemang av dig här, som förtjänar vettigare kommentarer än vad de jag lämnar är..

Kram.

Blancaflor sa...

Jag vet! Men jag är förberedd på att bli besviken. :)

Dina kommentare är alltid välkomna.
Kram