fredag, augusti 29, 2008

Fyllesamtal

Den förre ägaren till min lägehet is a walking disaster.

Inte nog med att det tog cirka en månad innan jag fick alla nycklar och att han fortfarande hänger i fastigheten, han ringer mig dessutom i tid och otid. Han pratar och pratar och pratar. Jag får råd om både det ena och det andra och han berättar sitt livs historia.

Han försökte pracka på mig en massa hemska saker när han flyttade ut (bland annat ett gammalt modem som han hävdade att jag behövde). Han berättar historier om folk som har lurat honom på pengar och andra missgärningar.

Måttet var rågat när han ringde mig sent på kvällen för ett par dagar sedan, berusad. Jag försökte avsluta samtalet men han malde på om livets orättvisor. När jag frågade om han betalt sin sista elräkning, säger han att han inte vet eftersom han har en whiplash-skada. Då orkade jag inte mer och lade på.

Ring mig aldrig mer!

Inga kommentarer: