söndag, februari 04, 2007

La terraza

Det har regnat varje dag i över en vecka. Ovanligt, men bra eftersom vi behöver regn.
Idag har det dock varit fint väder och vi har ätit lunch utomhus (paella, så klart:) och provkört min pojkväns nya bil. Han fick den i och för sig förra veckan, men det är en cab och idag var det första dagen han fick känna vinden i håret.

Dessutom har jag städat terassen och börjat planera nya växtinköp inför våren. Jag skulle vilja försöka att odla Löjtnantshjärtan, men jag är osäker på om de skulle trivas.

Utsikten från vår terass:

Pelargonen (den ljust rosa) närmast är en svensk Mårbackapelargon som jag har importerat ifrån Sverige.





Min arbetsbänk. S. mor har lovat att sy ett draperi till det så snart jag hittar ett tyg jag gillar.

13 kommentarer:

Kerstin sa...

Åh, så vacker utsikt. Heja. Lycka till med löjtnantshjärtanen - ingenting är omöjligt har jag lärt mig.

Alley Cat sa...

Dina bilder får tom mig att bli sugen på att påta i jorden... ;-)

Emelie sa...

My godness...Så härligt du bor! Bilderna får en ju nästan att gå in på närmsta resebyrå och boka en resa mot söder..

Emelie sa...

My godness...Så härligt du bor! Bilderna får en ju nästan att gå in på närmsta resebyrå och boka en resa mot söder..

Emelie sa...

My godness...Så härligt du bor! Bilderna får en ju nästan att gå in på närmsta resebyrå och boka en resa mot söder..

Emelie sa...

My godness...Så härligt du bor! Bilderna får en ju nästan att gå in på närmsta resebyrå och boka en resa mot söder..

Emelie sa...

Jag ber om ursäkt för mass-postningen...sidan hängde sig precis när jag försökte kommentera och ja trodde inte at det funkade :(

Emelie sa...

Jag ber om ursäkt för mass-postningen...sidan hängde sig precis när jag försökte kommentera och ja trodde inte at det funkade :(

Anonym sa...

Nej, jag måste flytta tillbaks till Marbella. Det här håller inte.

Carlisle idag; grått och fem plusgrader.

Anna Malaga sa...

Härligt med balkong! Snart är februarisolen här ;-)
Lila eller mörkblâ blommor är snyggt till ocre, tycker jag. Fast dâ blir det ju inte pelargoner förstâs.

Stora Morran sa...

Nej men sluta. Jag blir sjukt avundsjuk! Här är det snöslask inte alls lika gosigt.

Blygisens betraktelser sa...

A, du har en så trevlig blogg, du Blanca.

Blancaflor sa...

Kerstin: That´s the spirit! :)

Alley: Det är ett nytt intresse, men passar mig perfekt!

Emelie: Gör det! Eller som du skulle säga Gör det! Gör det! Gör det! Gör det! Hihihi! Kunde inte låta bli.

Mal: Flytta tillbaka! Det behövs fler trevliga svenskar här.

Anna: Jag har läst på och då skall man inte blanda fler än högst tre färger, i vårt fall: rött, vitt och som accentfärg gult. Så inget blått tyvärr.

Morris: Här skiner alltid solen...men jag längtar efter Sverige ändå :(

Blygisen: Alltid lika trevlig. :)