tisdag, februari 06, 2007

Datakörkort

Jag sade till min efterträdare på mitt gamla jobb att hon kunde ringa om hon hade några frågor. Jag skrev dock ett mycket detaljerat kompendium på ca 15 sidor så jag trodde inte att hon skulle behöva ringa.

Men ringt har hon gjort, cirka 6 ggr på 2 veckor. Jag har även varit inne på kontoret 2 ggr och hjälpt henne. Hon är inte så bra på datorer nämligen. Det börjar bli lite tröttsamt.

Idag ringde hon och frågade varför inte bilderna fanns i PhotoShop då hon öppnade programmet. Eh...för att du måste browsa efter rätt folder.

Sedan ringde hon igen och frågade efter ett papper.

Jag börjar bli lite irriterad.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Men nu får de ju börja betala dubbla löner. Inte sant?

En fråga: varför säger du inte i från?

Blancaflor sa...

Jag är så mesig!! Nästa gång...jag lovar. Jag kan inte utbilda henne i Windows!

Anonym sa...

Skicka med en faktura nästa gång du hjälper henne. Hon kommer inte att fråga igen. :-)

Anna Malaga sa...

Fruktansvärt irriterande! Men jag undrar ändâ om hon är utlänning? För att ringa sex gânger pâ 2 veckor verkar lite för en spanjorska.... Jag lärde upp min senaste ersättare (spansk) i en vecka och fick sedan minst ett samtal varje dag.
Fast pâ östkusten anses man vara ett datageni om man kan öppna Word ;-)

Alley Cat sa...

Du har ett tålamod som inte är av denna värld Blanca! Jag hade gått i taket för länge sen...

Stora Morran sa...

Åh det är tjyven inte så lätt att vara ny ibland. Det där är min situation nu...

Blancaflor sa...

Rosetta Sten: (bra namn:) Hahaha! Det borde jag göra.

Anna: Hon är sydamerikanska. Jag tror hon kan öppna word, men frågan är om hon kan spara ett dokument. ;)

Alley: I will!!!

Morris:Jag är också ny på min arbetsplats. Men jag ringer inte den som tidigare innehade min tjänst för att jag inte kan Windows office. Det är helt ok att fråga, men inte för att hon inte vet hur datorer fungerar. Det får hon fråga någon annan.

Grattis till nya jobbet och lycka till! Det var snabbt jobbat.