måndag, februari 04, 2008

Vetgirig

En mycket kär väninna som jag lärde känna i Spanien har varit och hälsat på mig under några dagar. Vi hann med att gå på after work (eller i mitt fall: after (looking for) work), att gå på en middag med nya trevliga människor som varade till 05.30 (!), promenera, äta godis och att åka ut till Jonsered och titta på vackra villor.

Jag tar en dag i sänder och skyndar långsamt. Ikväll börjar min kurs i konsthistoria och det skall bli mycket intressant. Och imorgon är det dags för första lektionen i det som skall leda fram till en jägarexamen. Jag slog nyss upp i NE vad jägarexamen egentligen innebar och det framgick att det är minst tre prov i skytte. Var skall detta sluta? Jag tror jag köper mig en Barbour och går med i drevet...

Jag har blivit helt galen i kurser, det finns så mycket som jag vill lära mig. I höst eller sommar vill jag gå på vinkurs och lära mig restaurera möbler.

3 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

Kul att du kommit till skott. Men att tro att man kan ta jägarexamen utan att avlossa ett skott var kanske lite olyckligt.

Men du kan ju dra dig ur och gå någon kanske mer lämpad kurs?! Om du vill vill säga...

Blygisens betraktelser sa...

O så härligt, Blanca! Du ska självklart förkovra dig i allt som du vill!

Haha- "After(looking for)Work"..hahaha!

Jägarexamen ja. Trodde jag skulle ta den själv, men det har ännu ej blivit av. En vacker dag, dock. Det beror väl på hur ens förhållningssätt till sin omgivning ser ut etc, om man vill ta den eller ej. Inte för att markera att vi står överst i näringskedjan etc. Suck!
Ta den du, sen behöver du säkert inte gå ut och fälla en björn för att överleva.

Back to basic. Liksom jag gärna vill lära mig stoppa en strumpa, filéa en nyfångad fisk etc etc etc. Jag har glömt bort allt sånt viktigt! (gammal scout som man ändå är..:-)

Blancaflor sa...

Karla: Hoho! Ja, lite naivt kanske. Men jag var på den första lektionen igår och det verkar mycket intressant. Mycket studier om djur och natur.

Blygisen: Det är klart att du är gammal scout! Jag med, naturligtvis.:) Det är verkligen underbart att lära sig nya saker. Jag längtar redan efter nästa lektion. Och ikväll skall jag gå på en författarföreläsning på en bokhandel. Det blir trevligt.