måndag, februari 04, 2008

Askungen

En väninna till mig skall gifta sig i vår och jag har redan börjat fundera på vad jag skall ha på mig.

Det finns en klänningsmodell som jag förgäves har letat efter sedan 2004, då min bror gifte sig, men uppenbarligen är min smak inte allmängiltlig eftersom det har varit stört omöjligt att hitta detta plagg. Därför har jag bestämt mig för att sy upp den istället. Det är verkligen en win-win; modellen kommer vara exakt som jag vill + den kommer att vara skräddarsydd efter min kropp.

Jag vill ha en axelbanslös sidenklänning i duvblått (eller gustavianskt blått) med 50-talskjol. Till den vill jag bära silverskor och pälsstola.

Alla sätt att pigga upp sig är bra...

2 kommentarer:

Blygisens betraktelser sa...

Du kommer vara så fin så fin, Blanca! Jag själv skulle nog låtit pälsstolan vara, men jag förstår dig.
Eller, kanske beror på sällskapet etc..men jag skulle låtit den hänga och tagit en fin pashmina-sjal istället. Eller en fin cashmere-ngt.

Bra att du kommer iväg på bröllop, det kommer bli en fin vår för dig!

Blancaflor sa...

Tack kära du. Jag var och hämtade tygprover igår.
Kanske blir det väl magstarkt och provokativt att bära päls och ha jägarexamen... Jag har en kortärmad liten bolero som nog skulle passa.