fredag, februari 22, 2008

Cat woman

Eftersom jag tvivlar på att jag kommer att gifta mig och skaffa familj har jag istället bestämt mig för att bli en sådan där "raffig tant" som folk tycker är trevlig att bjuda hem på middag.

Jag skall köpa mig en Porsche och spendera alla mina pengar på Chanel-väskor, goda viner, antika smycken och konst. Jag skall bara dejta yngre män och endast resa på semester till orter utan Bamseklubbar.

Jag kommer att vara som en krisande medelålders man...fast ändå inte.

Och när jag blir ännu äldre skall jag drapera mig i Kenzo-sjalar och färga håret rött, jag skall ha ett bullrande skratt och jaga älg.

Ja, det är väl bättre än att skaffa tio katter och flytta ut i skogen?

7 kommentarer:

Stora Morran sa...

Nej inte du inte! Allt det där som du vill ha kommer att komma till dig. Var precis så du är så kommer du få allt du önskar dig!!! pusss

Anna Malaga sa...

Hâller med Morran, ge inte upp!!
La vida da muchas vueltas!
Fast det är alltid kul att ha en plan B...
Jag och en kompis hade tänkt börja klä oss som Barbara Cartland när vi blir 80 och tar in pâ âlderdomshem (om vi har turen att bli sâ gamla). Sen tänkte vi börja testa olika droger, eftersom vi aldrig har pysslat med sânt tidigare. Just i den âldern kanske det livar upp, och vi har ju inte sâ mycket att förlora....
Hälsa M, jag hoppas ni har det bra där uppe!

KARLAVAGNEN sa...

KAMMA TEEEEE DÄÄÄÄJ som vi säger i Gbg! E du go eller? Ska du vara Catwoman så ska du dejta Batman. Love'im and leave'im!

Du får din egen framtidsversion av dig själv att låta som en blandning mellan Alice Timander, Lill-babs, och jag vet inte jag... Jan Guillou in drag?

Sedan, ta ett systerligt råd. Spara dina pengar och se till att spendera dina älskares pengar (eller att de ialla fall är de som spenderar pengar på att ge dig dina Chanel väskor, pärlhalsband, chica dräkter etc. ;-)).

Förresten, hela inlägget får mig att lite stilla undra om vad du egentligen inte behöver få göra är att be den där fd pojkvännen dra ååt skogen/fanders/dit peppar'n växer etc... Totalt oromantiskt och icke lady-like. Lite mer Annie Get Your Gun-stuk: By the way, you can't get a man with a gun! ;-)

Blancaflor sa...

Morris: Tack du. A ver... Puss

Anna: Hahaha! Låter som en bra plan. Jag skall hälsa, det var synd att vi aldrig träffades. Kram

Karlavagnen: Haha! Det var ord och inga visor. Man tar väl inte en jägarexamen för intet. Kram

Anonym sa...

Kolla in filmen Under Toscanas Sol, du har säkert redan sett den men den ger mig alltid lite extra hopp om att man inte alltid behöver en man för att vara lycklig. Kolla också in serien Men in Trees, lite samma tema. I slutändan handlar ju allt bara om att hitta sin egen väg i livet och att inte känna rädsla. Då blir man lycklig och är aldrig ensam.

Blancaflor sa...

M: Du har rätt så klart. Och det är verkligen det jag försöker jobba på. Jag har inte sett Under Toscanas sol ännu, men jag vet vilken det är. Men in trees går väl på TV nu. I´ll check.
Kram

Anonym sa...

Som en härlig kvinna menar du?
Lill-Babs