tisdag, februari 05, 2008

3 x NYTT

Jag trodde att jag skulle kunna stå emot.

Det tog en månad.

Men nu jag har köpt mitt första par jeans på fyra år.

I Spanien använde jag bara kjol eller klänning, men vädrets makter och den "praktiska" (läs tråkiga) stilen i Sverige tvingar mig att i alla fall ha tre par jeans att alternera mellan.

Men, ett nytt år, ett nytt liv och naturligtvis - en ny stil.

Tidigare har jag skrivit om min egen Bloomsbury chic-stil (http://blancaflor4ever.blogspot.com/2007/08/metamorfos.html), men den är mer för höst och vintermånaderna.

Min vårstil skulle jag istället vilja kalla Marstrand Folklore.

Jag tänker mig en seglartjej i vita eller blå jeans, converse (alltid!) och flätat skärp, men istället för stickad polotröja och Musto-jacka; en söt blus och en vacker virkad sjal. Naturligtvis innebär Marstrand Folklore mycket kjolar och klänningar också, då gärna rustika, i grov, solblekt bomull fast kombinerade med guldballlerina och gulddiadem för att inte stilen skall bli alltför mycket Hagaindian.

Nu väntar jag bara på våren!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haga är gentrifierat av lite dyrare klädaffärer, lattemammor och espressodrickande handelsfolk.

Indianerna är few and far between.

Blancaflor sa...

Må så vara, men uttrycket består ;)