onsdag, februari 06, 2008

Invandrare

Jag söker jobb som aldrig förr. Det känns riktigt spännande och det skall bli mycket intressant att i sinom tid börja arbeta för ett svenskt företag. Förutom sommarjobb har jag bara arbetat i drygt två år i Sverige.

Jag har också precis insett att sedan jag var 20 har jag bott mer i Spanien än i Sverige...
Kanske blir det en kulturkrock (chock?).

Fast även i Sverige dricker ni väl vin på lunchen, kastar saker i väggen om era underlydande inte gör som ni säger och förbjuder folk att ta semester?

Inte?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Här lindar vi in alla åsikter i 2kg bomull så att ingen förstår vad den andre egentligen tycker och allt utom konsensus ses som ett problem varför 50% av arbetstiden går åt till formella och informella möten och kompromissande. Den mötesbortslarvade arbetstiden skall sen alla ta igen på kvällar och helger vilket gör oss bittra och utmattade och benägna att bli dyngraka på AW runt 20:00 för att förtränga hopplösheten :)

Anonym sa...

Och så är vi ironiska:-) Och det hade vi nog inte varit utan all skit.

Blancaflor sa...

Hmmm...intressant. Det är uppenbarligen skillnader i alla fall.