onsdag, januari 30, 2008

Husky och knickers

Jag har anmält mig till två kvällskurser som börjar nästa vecka. Dels skall jag läsa en grundkurs i konsthistoria dels, lite otippat kanske, jägarexamen.

Är det någon som vet vad det är man studerar då? Jag skulle nog ha väldigt svårt att skjuta djur, men jag föreställer mig att jag kommer få lära mig lite mer om djur och natur.

Dessutom kan ju en del jaktinspirerade kläder vara riktigt snygga om man som jag har en soft spot för Brideshead Revisited, Mulberrry och Jane Austen.

Min väninna tyckte dessutom att det var ett bra sätt att träffa män som är markägare, men det vet jag inte.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså jag förstår om du är ledsen och så och att det sista du vill är att tänka på nya män. NU är dock ditt unika tillfälle i livet att få leka lite vilt! Ta vara på det.

Jag har varit där. Sååå långt ned under ytan. Vet du vad jag gjorde då? Jo jag reggade mig på SprayDejt och Mötesplatsen. Inte för att jag kände för att träffa någon. Inte för att jag visste varför. Det blev bara lite av en kul hobby. Äta lunch/middag måste man ju varje dag. Ta en fika/drink är ju alltid trevligt. Så höll jag på i ca 1 år. Det var oerhört spännande. Jag träffade 18 olika personlighetstyper som jag fick förmånen att lära känna ganska väl. Jag säger träffade för att endast ca 3 av dom kan jag säga att jag sedan dejtade. 1 av dom är jag nu tillsammans med sedan några år.

Summasummarum: Att din spanjor inte var mrperfect betyder inte att mrperfect inte finns. Det gäller bara att leta lite + att du kommer att ha himla kul på vägen.

Blancaflor sa...

Tack för tipset! Jag kommer säkert att följa ditt råd längre fram. Att gå ut på barer är ju sådär...

Det är väl som de säger: "Sörj inte om den rätte lämnar dig för den rätte skulle aldrig lämna dig..." eller något sådant.