fredag, februari 24, 2006

Working 9 to 5

Min söta kollega H. kom precis förbi och bjöd på godis. (Vi har hittat ett ställe där de säljer saltlakrits...mums)

Trevliga arbetskamrater är verkligen viktiga för trivseln. Lite snicksnack om vädret, helgen och lunchplaner piggar upp. Det är ju ändå så att man tillbringar hemskt mycket tid på jobbet.

Jag har alltid haft lätt att komma överens med kollegor och tycker om att arbeta i grupp mot ett gemensamt mål.

Enda undantaget är ett jobb jag hade på Mallorca där jag arbetade mycket nära en tysk tjej. Hon är den elakaste människa jag någonsin träffat. Hon hatade allt och alla, var jämt på dåligt humör och njöt av att dominera och förödmjuka andra. Då jag sade upp mig berättade jag för min chef att det till viss del berodde på hennes beteende. Han förstod mig, men var också hennes gamle pojkvän... Not a good combination

Tschüs! sade jag och dansade ut genom dörren för sista gången.

2 kommentarer:

Thérèse sa...

Åhh saltlakrits.... jag blir så sugen. Har inte hittat något ställe i Madrid som säljer det. Finns inte på IKEA som annars har knäckebröd , sill, lax och annat svenskt.
Har du svenska kolegor som förstår att uppskatta saltlakrits eller är alla spanjorer/spanjorskor?

Östermalmsräven sa...

Man ska nog allmänt passa sig för surmulna tyskar, de har en tendens att försöka vara sådär smådominerande och surpuppiga hihihihi.