tisdag, februari 28, 2006

Den nakna kocken

Jag har vänner (de bästa...) på besök.

Idag är det Día de Andalucía och jag arbetar bara halva dagen.
I eftermiddag far vi till Ronda som är en söt liten pueblo blanco norr om Marbella. Där skall vi äta tapas och njuta av utsikten.

Ikväll skall de hem till mig på middag och jag skall försöka imponera på ett par som har fler kokböcker än jag har deckare (= många) och som slänger ihop lite lammcarpaccio med papayamousse och koriandergriljerad aubergine-soufflé in their sleep.

Mi amor är i Madrid (som vanligt...) och imorgon blir det tjejkväll med utgång.

I love my life!

2 kommentarer:

Ataharis sa...

När jag var i Ronda och beundrade utsikten, var det någon som valde att begå självmord från bron precis då och där.

Strax efter, fortfarande chockskadade, vallades vi runt i trädgårdarna intill med en busslast skräniga amerikanare, då en amerikansk tant snubblade på en sten och föll handlöst på gången. Hon bröt näsan och blodet forsade och jag var närmast. När vi fick åka hem var vi närmast tacksamma. *s*

Jag hoppas verklgien er vistelse var mycket bättre!

Blancaflor sa...

Heregud! Vad fruktansvärt. Vi hade dock en trevlig utsikt utan incidenter.