måndag, februari 06, 2006

Globe trotters

Min bästa vän bor i Australien.

Så många av mina vänner har spritts för vinden över hela världen.

Jag har själv lämnat Sverige och Göteborg. Det är både lätt och svårt, som allt annat i livet. Jag är inne på mitt fjärde år i España. Time flies.

Jag vet inte om jag kommer att stanna här för alltid, men jag tror det. Det är svårt, svårt, svårt att återvända till mörker, snöslask, skatter, jante, linoleumgolv, fondväggar, latte och kebabpizzor.

Trots att jag verkligen älskar Sverige och Bohuslän.

2 kommentarer:

Thérèse sa...

Mörker, kyla, snö och slask är det jobbigaste. Allt annat är okey för egentligen tycker jag väldigt väldigt mycket om Sverige. Men jag tror inte jag blir kvar i Madrid efter dom två åren jag ska bo här men till Sverige vill jag nog inte heller. Något annat land eller spansk kuststad.

Blancaflor sa...

Jag skulle ocksa tycka att det vore svart att inte bo nara havet. Min pojkvan ar madrileño, och han aaaalskar att bo har i södern