tisdag, februari 28, 2006

Ei saa peittää

Vi 70-talister skrämdes som barn med några tidstypiska faror:

- Rotvältor - Det sades att de kunde falla tillbaka (inte speciellt troligt...) eller att rötterna kunde fara upp som piskor.
- Plastpåsar - Man fick aldrig leka med en plastpåse eftersom man kunde kvävas...
- Svarven eller borren i träslöjden - På min skola satt det artiklar uppsatta på väggen med rubriken "Anna blev skalperad i träslöjden" Det räckte för att jag inte skulle våga gå nära dem.
- Man fick inte bada efter att man ätit eftersom man kunde få kramp och drunkna.

Jag känner inte till någon som har råkat ut för någotdera och jag vet inte varför alla i min ålder utsattes för samma skräckpropaganda.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ingen råkar ut för det eftersom alla undviker dessa faror förstår du la ;)

Blancaflor sa...

Shit, du maste ha femma i matte! ;o)