onsdag, februari 01, 2006

Utmaningen

Du skall göra upp en lista på fem konstiga ovanor eller egenheter du har och sedan utmana fem andra bloggare att göra det samma och fortsätta kedjan. De skall även bifoga de här korta reglerna i sitt meddelande. Längst ner i det här inlägget finns en lista över vilka jag utmanar.

Utmaningen från MikeBike antas. Challenging...

1. Jag är märkeslojal - utan urskiljning. Jag skulle aldrig äta på Burger King, även om jag tyckte att det var godare än McDonald's. Aldrig välja Pepsi framför Coca-Cola, aldrig köpa någon annan mobil än Sony-Ericsson, någon annan miniräknare än Texas Instrument eller dricka någon annan vodka än Absolut.
2. Jag kan bara lyssna på musik som är helt "neutral", det vill säga om jag inte är på väg ut kan jag inte lyssna på "gå-ut-musik", jag kan inte lyssna på musik som väcker minnen (det behöver inte innebära dåliga minnen, men musiken får inte innebära för mycket flashback) och inte heller musik som väcker någon speciell känsla. Musik som passar mig är därför Jacob Hellman, Frank Sinatra och Mozart.
3. Om jag köper ett extra fint och dyrt klädesplagg vill jag "spara" det till speciella tillfällen. Fine, det är nog ganska vanligt men i mitt leder det till att jag har plagg som jag kanske har använt en till två gånger och sedan aldrig igen.
4. Jag är mycket känslig för matrester. Jag har svårt att sätta använda tallrikar etc i diskmaskinen eftersom det kan innebära att jag får klet på mig.
5. Jag kan inte dricka vatten ifrån badrum. Det känns som om det är damm i det och det känns aldrig riktigt kallt.

Jag utmanar Räven Morran Trulsa Therese esgieqroue

5 kommentarer:

Thérèse sa...

Blancaflor, jag har redan gjort det där, kolla lite längre ner på min blogg. Verkar vara kedje-e-brev mellan alla bloggar.
Jag är också jäkligt känslig för matrester och mat blivit möglig, surnat eller på annat sätt blivit dålig.
Håll dig till Cocacola mycket godare än pepsi men byt SonyEricsson till en Samsung och ät på Burger King istället, definitivt godare än McDonalds. (Fast jag lär inte kunna påverka dig om du är extremt märkestrogen)

Thérèse sa...

Förresten skippa både Burger King och McDonalds finns betydligt bättre och godare saker att äta, tapas, sushi och annat

mikebike sa...

haha... jag kan under inga omständigheter dricka vatten från badrumskranen samtidigt som toaletten spolar. jag får för mig att det blir baktryck och att vattnet blandas ut i dricksvattnet då.

Anonym sa...

Sjukt kul utmaning....Men då jag inte har någon blogg...är det ingen som vill utmana mig...Frrrr...(lilleskutt gråter)Frrr...

Men det där med badrumsvatten...håller jag med om...Jag får ståpäls av att tänka på att fylla ett vattenglas i badrummet. Urk...

När jag köper salta pinnar, försöker jag alltid att titta in i påsen, för att hitta den med flest hela pinnar i. Hmmm...smakar de avbrutna annorlunda?

Östermalmsräven sa...

I'm sorry! jag är så kass på listor, jag har inte tid längre att sitta och klura ut fina definitioner om jag ska vara ärlig hihihi. Men du, jag kanske får till den under helgen!

/Räven