måndag, februari 13, 2006

Retro

Vad är riktigt omodernt egentligen?

Om man har något riktigt gammalt kan man utstråla en skön "I don't give a f***k"-feeling, men andra (nyare) saker känns bara fel och "ute".

Exempel på saker som känns väldigt omoderna:
- Lavalampa
- Plånbokskedja
- Miniryggsäck
- Pastellfärgad skinnjacka i biker-modell
- Alessis "roliga" plastprylar för köket.
- Tavlor med ankor, kossor eller änder i retrostil.
- Piercings (ej öron)
- Baggy high water-byxor för killar
- Piké med uppfälld krage (Why, why, why??)

Nu skall jag vira in mig i min pashmina och trycka i mig en langos!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Langos? Urk...Langos är omodern mat!
Sånt hittar man inte annat än på Göteborgskalaset!!..som är ett omodernt kalas.

Anonym sa...

Solglasögon med blått glas...

Stora Morran sa...

Jag håller fullständigt med om lavalampan och miniryggsäcken men Alessi gör faktikt lite fina grejer fortfarande måste jag tillstå!

Anonym sa...

Hahaha lavalampan är ju klockren!!.