onsdag, september 09, 2009

Stream of consciousness

Jag tillbringade ganska mycket tid med en kollega som är väldigt, väldigt snäll men har vad jag skulle kalla en konstant stream of consciousness. Hon berättar allt hon tänker på. Hela tiden.

”oj, vad han trängde sig nej nu har jag brutit min nagel den fastnade i väskan och jag drog till vilken dag det verkar bli det påminner mig om när jag tillbringade min barndoms somrar i dalarna undrar om det håller i sig nej, nu gick mer av nageln sönder ja ja jag får väl ordna det när jag kommer tillbaka fast jag har ju glömt mitt nagellack kanske kan jag köpa nytt om jag hinner det men nu trängde han sig igen det är inte klokt jag stod här först… etc etc”

Ännu roligare är en annan kollega i 40-årsåldern. Hon verkar ha fastnat i 80-talet och sade tre saker som jag verkligen hade svårt att ta på allvar. Håll i er!

- Har du läst Jean M. Auel (Grottbjörnens folk)?
- Har du läst ”Inte utan min dotter”?
- Min favoritparfym är Salvador Dalí.

Tja, vad ska man säga? Haha!

Inga kommentarer: