onsdag, september 23, 2009

Höstmys

Gårdagens kurs i idé- och lärdomshistoria var mycket intressant. Vi gick igenom de gamla grekerna så klart. Det var ju där allting började. Tydligen på grund av att det var i Grekland man först började förklara världen med hjälp av förnuftet och inte baserat på religionen.

Efter kursen tog jag ett glas rött vin på Byns Bistro med en matematikbegåvad ung man. Sedan somnade jag gott och vaknade utvilad.

Det är så skönt nu när hösten är här och det inte är lika ljust på morgonen. Jag använder nämligen inte persienner eller rullgardin eftersom jag tycker att det ger ett unket intryck. Dessutom är det mysigt när vinden viner och regnet smattrar mot fönsterbläcket.

Att jag fyller år i oktober har absolut inte med saken att göra...

2 kommentarer:

Den tjocke konsulten sa...

Inga persienner? Grannarna bjuds på nakenchock? :D

Blancaflor sa...

Haha! Jo, det kan nog hända, men jag har tunna spetsgardiner.