onsdag, september 09, 2009

Jubileum

Idag är det exakt fyra år sedan jag startade min blogg. Det var efter en synnerligen händelselös augusti på jobbet då jag sysselsatte mig med att läsa de numera klassiska bloggarna Virtanen och Ett liv i exil.

Jag bodde och arbetade i Marbella och var tillsammans med mitt livs kärlek. La vida da vueltas...

Detta var mitt första inlägg.

Rookie

Svårt att veta hur man ska börja.

En un lugar de la Mancha...
Äntligen stod prästen i predikstolen...
There is something rotten in the state of Denmark...

Ja, vissa inledningar är naturligtvis bättre än andra. I alla fall. Jag är en snart 31 årig señorita som har bott utomlands de senaste 3 åren. Ursprungligen ifrån Göteborg, och de ränderna går aldrig ur, trots ihärdiga försok genom att dricka vin till lunchen, äta middag vid 23.00 och tuta sekunden INNAN trafikljusen slår om till grönt

4 kommentarer:

Anonym sa...

Och jag kär du har föjt dig nästan från början. Jag tyckte det var så intressant eftersom jag själv bor i Spanien. Nu är det intressant att följa din resa.

Stora kramar/Carol

Blancaflor sa...

Hej Carol, Vad roligt att höra! Var i Spanien bor du?
Kram

Anonym sa...

Jag bor i Alicanteområdet. Inte lika glassigt som Marbella kanske, men det är bra.
Däremot följer man ju skvallret om Marbella fast det har lugnat sig lite nu.

Stor Kram och en trevlig dag/helg/ Carol

Blancaflor sa...

Jag har varit i Alicante, det är trevligt där.

Om Marbella är glassigt vet jag inte. Mycket pengar och lite smak dock! :)

Un abrazo y que tengas un buen fin de semana!