onsdag, september 09, 2009

Back in business

Nu är jag tillbaka i fäderneslandet!

Jag hade några mycket tuffa dagar med tolkning i Wien. Dagar då jag då och då var tvungen att hålla fast mig i bordet för att inte svimma. Efter några timmars konstant tolkning blir man lite yr… Men det är värt all stress och nervositet för lyckokänslan när det väl är över.

Vi var 11 tolkar på olika språk och det mest stressande är när någon talar exempelvis italienska på scen och man måste switcha knappar på tolkutrustningen och istället lyssna på den italienska tolken som översätter från italienska till engelska. Sedan när språket i talarstolen byter måste man vara snabb med knapparna.

Sedan efter två dagars hårt arbete var det stor fest! Jag och mina kollegor sippade mousserande och klagade över våra högklackade skor.

Kvällen avslutades i gott sällskap på hotellbaren med en Strawberry Daiquiri.

Inga kommentarer: