måndag, september 06, 2010

Los años noventa

Jag kan inte svara på varför jag har blivi så obsessed med 90-talet. Kanske för att det var ett bra decennium. Jag var ung, vacker (yeah right!) och mycket hände. Många studieår, första resan till Spanien, flera nya vänner...

I alla fall. I lördags när jag var ute såg jag en riktigt 90-talsikon: en Prada-väska i svart nylon med det lilla trekansmärket i metall! Jag vet inte om damen som bar den hade letat fram sin gamla väska från vinden eller om de har börjat säljas igen.

Jag lutar faktiskt åt det senare för den såg sprillans ny ut. Dessutom vet jag att inte alla är lika förtjusta att recycle som jag... Tyvärr hade jag glömt min telefon hemma annars hade jag fotograferat den.

Så här skrev Svd om märkesväskor 2005:

"...Det var just Pradas svarta nylonväskor som drog igång intresset för märkesväskor i början av 90-talet, även i yngre modekretsar. Innan dess hade handväskan något av en tantstämpel. När Gucci uppdaterade sortiment i slutet av 90-talet blev Jackie O den nya inneväskan samtidigt som Fendis nya baguetteväska gjorde alla äkta fashionistas galna. Vid millennieskiftet kom Louis Vuitton in i modebilden med loggor högt och lågt...."

Inga kommentarer: