torsdag, september 02, 2010

A comer!

Jag kommer dock inte att hålla igen på maten under min Spanienresa som jag som bäst håller på och planerar med mina vänner där nere. Jag har massor av restauranger jag vill gå till och massor av mat jag vill äta.

Dessutom planerar jag att köpa med mig mat hem: serrano, lomo, korvar, konserverade fabadas asturianas och cocidos madrileños, picos, mandlar, foie gras, manchego, kakor etc

Vidare planerar jag att köpa kläder från spanska märken som Purificación Garcia och Pedro del Hierro och kanske en väska från Loewe eller Carolina Herrera och ett smycke från Tous.

När jag bodde i Spanien köpte jag alltid kläder i Sverige eftersom jag hade hemlängtan men nu vill jag ha kläder och saker från mi segunda tierra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vikk också ha ett smycke från tous. Ett antimatrealistiskt bohemkommunistiskt sådant.

Blancaflor sa...

Klart du vill! En liten nallebjörn kanske? Du älskar ju dem.

Jag tänker skaffa mig ngt från Eugenia-kollektionen. Det är det närmsta jag någonsin kommer att komma Fran Rivera... :(