fredag, september 24, 2010

Forza Italia

Jag har ju funderat många gånger på vilken plats som är den bästa att bo på. Jag vill absolut bo i Europa, det ska vara trevligt klimat, men med årstidsväxlingar, bra mat, vacker natur, nära havet och nära andra trevliga platser.

Nice var länge en favorit, trots att jag verkligen inte gillar franska. Milano är en stad jag har funderat mer och mer på (speciellt efter filmen "Kärlek på italienska").

Och efter att ha sett den här bilden från Milano från bloggen The Sartorialist är jag helt övertygad.


3 kommentarer:

Alley Cat sa...

Min amerikanska syster har nyligen flyttat dit. Hon trivs som fisken... Mest fascinerad är hon över alla råvaror som finns i butikerna. Kommer man från Söderns konstanta halvfabrikat så kan man lätt förstå hennes lycka.

Jag tror Milano skulle klä dig!

Alley Cat sa...

Fast å andra sidan så klär allt en skönhet... ;-)

Blancaflor sa...

Hihi! Tack söta A.

Ja, ska man försmäkta i norr eller eller leva livet i söder? Det är den ständiga frågan...