tisdag, maj 04, 2010

My computer. My life.

Igår glömde jag av att äta middag eftersom min dator höll på att krascha.

Jag kunde inte öppna i safe mode och blev gång på gång utkastad från någon himla DOS-miljö. I morse lyckades jag starta den i last known good configuration men jag litar inte på den ett dugg.

Jag har haft två datorer tidigare där moderkortet har gått sönder... Som tur är har jag fört över alla mina foton till en USB-sticka (dessutom världens finaste..). Min nästa dator ska vara en sådan där liten miniversion. Eller varför inte en Mac...

Dessutom låste sig min iPhone oroväckande länge. Men efter omstart fungerade den igen.

Jag blir sjukt stressad av tekniska problem.

3 kommentarer:

Den tjocke konsulten sa...

Mja fiska ut disken och sätt den i en annan dator så kan du enkelt kopiera ut alla foton m.m. och bränn en DVD-backup varje månad så behöver du inte oroa dig :)

Trasiga moderkort är rätt ovanligt om man inte köper Acer eller annat junk. Att Mac håller en högre lägsta kvalitetsnivå är inte så konstigt eftersom den billigaste kostar 10kkr.

Jag gillar att lösa tekniska problem, det är väl något slags mänskilghetens balans!

Blancaflor sa...

Tack!

Jag har haft IBM, Compaq och nu Dell...de är väl inte så dåliga?

Den tjocke konsulten sa...

Nej det är därför jag funderar på om det inte var något reparatören sa för att de inte hittade problemet :)

Jag har haft sönder två moderkort i hela mitt liv och jag måste ha uppgraderat/lagat/servat/felskökt flera hundra datorer.