onsdag, maj 26, 2010

Dilemma

Jag behöver sällan fundera över vad jag ska ha på mig. Jag har kläder för frackmiddagar, cocktailpartyn, familjemiddagar, barnkalas, damluncher, strandliv (både i Bohuslän och på Nikki Beach), första dejten och barhäng.

På landet på Orust bär jag gamla kläder från mormor eller pappa (jag kan se helt galen ut ibland!) eller mina egna kläder från 80-talet.

Ikväll skall jag dock på någon sorts promenadpicknick och jag har ingen aning vad som gäller i klädväg. Jag använder ju inte jeans (knappt byxor) men jag antar att det är vad som förväntas av mig. Dessutom är det ju ganska kallt. Svårt…

Förresten, jag har uppenbarligen ingen koll vad man bör ha på sig på jobbet. Idag bär jag vita spetsstrumpor, ljusrosa sidenballerina och rosa kjol. Mer barnkalas än yrkesarbetande…

4 kommentarer:

Alley Cat sa...

Vad tror du om beiga chinos, en lite preppy tvärrandig långärmad tröja i vitt och blått, jeansjacka, röd scarves och ett par converse?!?

Säger hon som inte har någon koll på mode men som förutsätter sig att du har ovan i din garderob... ;-)

Blancaflor sa...

Haha! Bra idé, fast jag har naturligtvis ingen jeansjacka. Men ett par chinos har jga faktiskt.. :)

Alley Cat sa...

Så klart du inte har! Vad tänkte jag på?!? ;-) Så vad blev det istället?

Blancaflor sa...

Well, jag kunde inte förmå mig att bära byxor. Det är inte jag helt enkelt (om jag inte är i skogen på Orust vill säga, där kan jag ha på mig en sopsäck..).

Jag bar randig tröja och mörkblå kjol (den där du gillade :) Och gul duffel. Inte sportigt med fritidsklätt! + Converse då!