måndag, februari 22, 2010

SR for HM

Jag var stressad hela förra veckan. Så fort tankarna på lördag kom upp försökte jag förtränga dem och tänka på något annat. Men det var svårt då min omgivning hela tiden påminde mig om det som komma skulle.

Det gick så långt att jag inte kunde läsa vissa tidningar eller bloggar och jag var tvungen att titta rakt fram eller ner i marken då jag gick omkring på stadens gator. På lördag morgon vaknade jag med en klump i magen och jag vankade rastlöst omkring i lägenheten tills klockan blev 09.15.

Då tog jag på mig snöskorna och traskade nerför Kungsgatan mot H&M. Oroligt närmade jag mig butiken och premiärförsäljningen av designsamarbetet H&M och Sonia Rykiel (en av mina topp tre favoritdesigners!). Då jag kom närmare upptäckte jag att den förväntade kön med massor av Kissie-kopior inte var där utan istället stod där 5-6 medelålders damer i rejäla kläder och småpratade gemytligt. Jag ställde mig i kön och kom strax i samspråk med en mycket kunnig och modeintresserad tjej som anlände några minuter efter mig.

Vi diskuterade trender, märken som försvunnit, stressen inför denna typ av aktiviteter och vilka Sonia Rykiel-kläder vi skulle köpa och hade det väldigt trevligt fram tills dörrarna öppnades. Då var det en ganska lång kö bakom oss, men inga problem, jag fick tag i allt jag ville och mer därtill.
Jag längtar efter att bära det gula setet med svarta strumpor, svart skärp i midjan och svarta ridstövlar.


Inga kommentarer: