onsdag, februari 03, 2010

Доктор Живаго

Jag blev inspirerad av Alley Cat om vilken kändis man är lik.

Den enda jag har fått höra att jag är lik är Geraldine Chaplin (i alla fall när jag var yngre...) som dessutom spelar i en av mina absoluta favoritfilmer Doktor Zhivago.

Jag såg filmen första gången i yngre tonåren och sedan dess har sett den massor av gånger (min käre spanske pojkvän gav mig filmen när jag fyllde år och det är mitt finaste minne av honom. Haha!).

Och jag älskar soundtracket: Lara's Theme...


Hon är hemskt söt. Men vad hjälpte det när Lara (Den lilla...!) kom ivägen mellan henne och hennes man Yuri. El amor...

2 kommentarer:

Alley Cat sa...

Den liknelsen går inte av för hackor - Carola känns sådär för mig!

Blancaflor sa...

Haha! Nä, men det var verkligen då jag var yngre.

Nu vet jag inte, Rosanna Arquette kanske... :)

Carola är ju supersöt!