måndag, augusti 03, 2009

Spring i benen

Nu är jag tillbaka på jobbet efter min tre veckor långa semester. Det känns sådär… Kontoret är fortfarande ganska tyst men jag hade alldeles för många e-mail i inboxen och minns inte alls vad jag gjorde sist jag var här. Och min chef är på uruselt humör…

Jag har varit mycket upptagen under hela min semester och inte haft möjlighet att vara spontan. En vecka spenderades i Tunisien, några dagar var jag i Danmark (Köpenhamn är det nya svarta…), resten av tiden tillbringade jag på Orust med endast korta besök i Göteborg för att tvätta och packa om resväskan. Jag fick flera besök på Orust och jag har också hunnit med en underbar lunch på Petterssons Krog på Kärringön, klassisk middag på Heaven 23 och en intressant middag på restaurang Kometen (!) i Göteborg. Jag har badat nästan varje dag och sett många bra filmer.

Men jag skulle ha velat vara ledig ytterligare en vecka. När jag lämnade Orust i går eftermiddag kände jag mig inte riktigt ”färdig” med sommaren. Jag ville cykla, promenera i skogen och besöka det där galleriet jag ännu inte hunnit till. Allt iklädd mina slitna vita Converse från 1988, kakishorts och ”Pippi-tröja” från Kärringön.

Inga kommentarer: