måndag, augusti 17, 2009

God sak till småkaksbak

Jag ska baka tårtor till jobbet på fredag och letar efter goda recept.

Jag kommer att köpa tårtbottnar och lägga lemon curd och grädde i ett lager och jordgubbsmousse i ett annat.

Toppingen blir rosafärgad grädde och jordgubbar…tror jag, om jag inte kan komma på något roligare. Jorgubbssmaken bör väl återkomma antar jag (jag kan ingenting om tårtbak) men jag skulle hellre vilja att tårtan såg lite mindre mainstream ut upptill.

Förslag emottages tacksamt!

2 kommentarer:

Den tjocke konsulten sa...

Har tyvärr inte bakat en tårta sedan barndomen, lite enklare kakor och matbröd är vad jag klarar.

Den här har jag gjort och den var god: http://sollis.se/2009/01/dansk-dromkaka/

Blancaflor sa...

Jag har nog aldrig bakat tårta. Men det blev bra till slut. I eftermiddag får jag my verdict av mina kollegor.