måndag, augusti 10, 2009

Indiansommar

Andra vecka på jobbet...

Jag är väldigt stressad, men det beror egentligen inte på någon hög arbetsbörda utan på att jag är ensam på min avdelningen denna vecka. Det innebär att jag får göra massor av saker jag vanligtvis inte sysslor med. Och det är stressande.

Helgen har varit bra. Vädret var fantastiskt och jag befann mig på Orust, badade flera gånger varje dag och åt god mat. Lördag natt var precis sådan som man vill att nätterna ska vara i augusti; kolsvart och alldeles stilla.

Sensommaren innebär andra ljud än vår och försommar då fåglarna kvittrar dygnet runt. Under sensommaren liksom knäpper det i skogen, trädens torra och fullvuxa löv susar annorlunda än majs skira grönska och det är ofta alldeles tyst.

Lite sorgligt men ändå rogivande.

Inga kommentarer: