torsdag, augusti 13, 2009

Drulle

En annan jobbig sak som hände igår.

Jag satt på spårvagnen och läste på väg hem från jobbet. Mina solglasögon hade jag skjutit upp i pannan. Då en person går förbi stöter han/hon till dem och de ramlar ner bakom sätet. Jag vänder mig om i en konstig vinkel för att fiska upp dem och tappar balansen – och ramlar av stolen!!!

Det var väldigt pinsamt eftersom jag var själv och folk väl trodde att jag var sjuk eller full eller något.

Jag ler lite stressat mot killen bredvid och säger:

- Oj, jag ramlade av stolen. Jag förstår inte…

- Jag vet, det måste vara gravitationen, svarar han.

Då gick jag av…

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det här var det roligaste jag hört på väldigt länge. Och då har jag ändå haft en bra vecka ute på landet. Kram;-)

Blancaflor sa...

Haha! Nu har jag också plockat rönn.