torsdag, augusti 13, 2009

Always look on the bright side...

Jag hade en hemsk kväll igår.

Jag och V. skulle gå ut och äta och jag låg nyduschad i soffan och fördrev tiden medan V. studerade något tråkigt. Plötsligt slog det mig! Hade jag stängt av plattan på spisen på jobbet efter att jag värmt min mat?

I huvudet försökte jag gå igenom hela lunchen men det var omöjligt att komma ihåg att jag hade stängt av plattan eller inte. Jag kom dock ihåg att jag hade HÖJT värmen eftersom det kokade dåligt.

Efter cirka 40 min delgav jag min oro till min käre V. Istället för att lugna mig med orden ”Det är klart att du stängde av och även om du inte gjorde det så händer ingenting” så skrattade han och sade ”De har väl försäkring!” Då fick jag ett utmärkt tillfälle att ta ut min oro/ilska på honom ett tag…

Lite senare gick vi ut och åt tapas och efter 2 glas Freixenet kunde jag delvis släppa de obehagliga tankarna men jag vaknade två gånger under natten och tänkte på hur hemskt det skulle vara att mötas av ett utbrunnet husskelett.

I morse gick upp tidigare än vanligt och stressade till arbetet, blek om nosen, men det var ingen fara så klart.

Att man aldrig lär sig…

1 kommentar:

Stora Morran sa...

Är V din nya kille?