måndag, mars 26, 2007

Släkten är värst

I helgen var jag på en släktsammankomst i Carmona, utanför Sevilla.

Min pojkväns mammas släkt kommer ifrån Sevilla och varje år träffas denna sida av familjen för att äta tapas och umgås en lördagförmiddag. Det var väldigt trevligt och vi åt croquetas de pollo, gambas al ajillo, revuelto con chorizo, calamares, tortilla och ensaladilla rusa.

S. mor berättade för mig om "fincan" hon växt upp i och hur det var att som 18-årig brud flytta från Andalusien till Madrid med sin 10 år äldre make. Men hon har (och har alltid haft tydligen) mycket skinn på näsan och efter över 50 år i Madrid är hon mer madrileña är sevillana.

Oavsett hur länge jag stannar i Spanien kommer jag för alltid att vara göteborgare till själ och hjärta! Hihihi!

Efter släktlunchen åkte vi till IKEA och strosade runt. Bästa köpet var min påse bilar.

2 kommentarer:

Stora Morran sa...

Åh det låter så gott med alla tapas. Det vattnas i min mun!

Blancaflor sa...

Jag älskar tapas. Resten av det spanska köket har jag lärt mig att uppskatta. Men med tapas var det love at first sight.