tisdag, mars 13, 2007

Cursed

Det händer skumma saker på mitt företag.

Två personer har försvunnit.

Japp, ni läste rätt. Försvunnit.

En kom tillbaka ifrån en längre affärsresa utomlands, han stannade till på kontoret, lämnade kvar lite papper och hördes aldrig av igen. Vi har försökt ringa honom, men ingen svarar. Hans flickvän, som också arbetar på mitt jobb hittade en lapp när hon kom hem. Han hade lämnat henne, och tydligen sitt jobb också.

Den andre försvann utomlands i helgen. Han var nyanställd som vår nya försäljningschef i ett annat land. Han skulle frakta kontorsmaterial från en stad till en annan men kom aldrig fram. De hittade dock hans bil på en åker, uppochnervänd. Sedan fick vi rapport om att han hade setts lifta. Vidare framkom det att han hade haft problem med droger och alkohol tidigare. Teorin är således att han körde under the influence och inte ville medverka i någon polisutredning.

Skumt, skumt, skumt...

Det är som en förbannelse.

Who´s next?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Usch vad läskigt!

Anonym sa...

ok, det där lät synnerligen mysko! Blir hemskt nyfiken på vad som kan ha hänt. Hoppas det inte är något alltför sorgligt.

Östermalmsräven sa...

Ni kanske sitter i ett speciellt hus på en speciell våning som ligger rakt i omvänd kvadratisk linje med bermudatriangeln?

Hmmm märkligt.

Scary!

Alley Cat sa...

Hmmm, detta låter inte bra!
Var på din vakt... ;-)
Kram

Ms.Take sa...

Bara i MArbella, barn. Bara i Marbella...

Anna sa...

Läskigt...

Blancaflor sa...

Jove: I know! Men jag verkar vara den enda som tycker att det är skumt!

Anna: Jag har inte hört något nytt ännu. Men visst undrar jag.

Räven: Well, jag börjar också undra om det är högre maker med i spelet. Hihihi!

Alley: Japp, jag skall inte resa utomlands i affärer, det verkar vara det bästa.

MsTake: Huvudet på spiken...igen! :)

Söderböna: Ja, visst är det...