måndag, mars 19, 2007

Me and the City

Jag var i Madrid under helgen.

Det var underbart att vara i en storstad med allt de har att erbjuda; ett otroligt utbud av restauranger, museum, olika sorters människor överallt och inte att förglömma; en riktig storstadspuls.

Ett vagt begrepp som blir väldigt reellt då man kommer ifrån sävliga Marbella med dess golfbanor, andalusiska mentalitet och strandliv.

Vi träffade familj och vänner till min pojkvän, var ute och åt och gick på zoo.

De säger att Madrids klimat består av nueve meses de invierno y tres de infierno (nio månader av vinter och tre från helvetet), men jag tycker om dess kalla, torra klimat...eller så har jag bara haft tur. Jag har ju inte varit där i augusti ännu...

Jag kan dock knappt vänta tills vi åker dit igen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, Madrid i mitt hjärta...

Anna Malaga sa...

Jag älskar ocksâ Madrid, men klimatet är ingen höjdade. Vâr, höst och t.om. vinter är perfekt, men sommaren är som att leva i ett torkskâp.

Anonym sa...

Pero nunca dicen caramba. Yo sí.

!Caramba!

Blancaflor sa...

Emchie: Ja det är en underbar stad. Fast jag gillar lund också ;)

Anna: Ja, jag har inte upplevt den hemska sommaren ännu.

R.Agata: Y yo. Caramba! ...som Herman sade.