lördag, mars 03, 2007

Fredag hela veckan

Sedan vi flyttade in i vår nya lägenhet vid årsskiftet har våra helger varit förvillande lika varandra.

Varje fredag kväll går vi ut och äter. Ibland blir det sent. På lördagen besöker vi handelsträdgårdar, möbelaffärer och äter lunch på något trevligt ställe. På eftermiddagen tittar vi kanske på en film och till middag köper vi ofta något färdiglagat.

På söndagen tvättar jag, vi äter ofta lunch på stranden eller på en golfklubb, och sedan går vi till kyrkan (jag är mest med som sällskap). Vi äter tidig middag och tittar på en film.

Basta ya!

Nästa helg får vi besök av kompisar och helgen därpå åker vi till Madrid för att hälsa på S. familj.

Det skall bli trevligt med lite omväxling...

5 kommentarer:

Maria Agrell, Barcelona sa...

Låter skönt.

Alley Cat sa...

Åh vilken fin ny bild du lagt in på dig själv!!!

Blancaflor sa...

Maria: Ja, det är skönt. Jag gillar rutiner, speciellt när det är sköna saker så klart.

Alley: Alltid lika vänlig. Tack, vännen!

Lisa and Anders sa...

Påminner en heeeel del om mina helger:
Fredagar är vi hemma och äter. Oftast blir det tidigt.

På lördagar städar vi och skjutsar barnen till kompisar, alternativt har hela huset fullt med kladdiga barn och får städa på eftermiddagen igen.
På kvällen somnar vi till Melodifestivalen.

På söndagen äter vi korv och bröd hemma och sedan skjutsar vi barn till simning och fotboll. Vi äter tidig middag och somnar.

Blancaflor sa...

Babs: Jag tycker att det låter underbart!