måndag, januari 25, 2010

Svarta nätter

Jag köpte precis Melissa Horns album Säg ingenting till mig (Tack gode gud för iTunes som står till tjänst så fort ett musikbehov dyker upp).

Hon påminner om Sofia Karlsson och det är inte fy skam. Sofias album Svarta ballader lyssnade jag på varje morgon i bilen under nästan ett år. Samma mjuka, lite veka röst och känsliga texter.

En recensent beskrev Melissa Horns album som att gråta utan tårar. Jag kunde inte ha sagt det bättre själv.


Lät du henne komma närmre
Var hon vackrare än mig?
Ja, det finns dagar som jag tänker mer på henne än på dig
Jag går bredvid men halkar efter jag orkar inte springa mer
försökt att visa dig med blicken men det är inte mig du ser
den här platsen är någon annans och jag måste hitta ut
hur ska man älska nån som har älskat nån förut?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, Gud vad bra. Vilken otrolig, träffsäker text. Sitter här med gåshud. Måste titta närmare på artisten ifråga.

Blancaflor sa...

Absolut, gör det! Jag hörde en bit av en låt på radio och blev alldeles hooked! I love her!

Anonym sa...

Just den biten du citerar är också min favorit! Lyssnar på Melissa Horn på Spotify om och om igen sedan en månad tillbaka, tröttnar aldrig. Underbar tröst för ett ledset hjärta (i mitt fall iaf).

Nu när jag för första gången kommenterar här så passar jag på att berätta att jag följt till blogg (i tysthet!) länge länge ända sedan Marbella-tiden. Du skriver så bra och varierat och jag får massor av inspiration.

Kram från Eva i Skåne

Blancaflor sa...

Hej Eva,

Vad roligt att höra att du läser min blogg.

Ja, Melissa Horn är verkligen speciell och hennes musik går rätt in i hjärtat. Kan verkligen tänka mig att hon skänker tröst, det är det som är så magiskt med bra musik. Gillar du Sofia Karlsson också?

Kram