onsdag, januari 27, 2010

Bag Lady


På radio diskuterar de "väskdebatten". Nu senast väckt till liv av Mona Sahlin (s).
Jag blir galen! Och det är inte första gången!
Varför kan män köpa teknikprylar eller en ny bil för hur mycket som helst men en kvinna som lägger mer än 2000 kr på en väska retar plötsligt folk till vanvett.
Jag har massor (kommer aldrig avslöja exakt hur många, mamma läser ju min blogg...:) av väskor för betydligt mer än 2000 kr och alla (ja, alla, även min Bayswater!) använder jag regelbundet.
Jag har en LV som jag köpte (eller fick...) år 2000 och den använde jag senast förra veckan. Idag använder jag en klassisk svart Mulberry från 1999 (även den en present).
Hmm...vem använder en 10 år gammal mobiltelefon, stereo (stereo-what?) eller högtalare?
En iPhone kostar väl cirka 7000, verdad?

2 kommentarer:

Ploppen sa...

Om en kvinna både har väska och en ny iPhone i den, hur galet är inte det då?

Blancaflor sa...

Hahaha! Got me! :)