torsdag, januari 14, 2010

Planering

Det senaste halvåret har jag blivit mycket bättre på att investera i klassiska plagg av god kvalitet i neutrala färger (svart, mörkblått, nougat). Annars är jag ju en sucker för omöjliga och starka färger och avancerade festklänningar.

Jag hoppas att mina mogna inköp fortsätter även under våren. Jag misstänker att Filippa K kommer lura av mig en och annan hundralapp…

Något som jag ska köpa nästa gång jag reser till Stockholm är en av Palmgrens klassiska väskor, som jag har babblat om många gånger tidigare. En brun.

Jag tror dessutom att Maria Westerlind kan locka mig till något trevligt klänningsinköp.

Det kommer väldigt mycket denim i vår, det är inte riktigt min grej, men jag kanske plockar fram mina gamla Seven-jeans och har på mig dem i skogen. Bara för att.

Det här är min absoluta drömjacka, men jag tror inte att den säljs längre. Varför har jag varit en struts de senaste två åren?

Hmmm...kom just på, jag skulle kunna kontakta min sömmerska. Hon är super på att kopiera plagg. Vilken bra idé, nu kommer jag inte kunna koncentrera mig under resten av dagen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Finn verkligen dessa väskor att köpa fortfarande? Wow, snacka om klassisk hade en svart för över 30 år sen. Ursnygga!

Blancaflor sa...

Japp, precis som de såg ut förr, de är verkligen fina. Du får ta och leta upp din gamla. :)

Stora Morran sa...

Jag vill ha väskan,

Blancaflor sa...

Me too!Jag tror att Palmgrens kommer få besök snart...