fredag, januari 22, 2010

Blind Date

Jag lyssnar på fredagsdejten på P3. Deras frågor är verkligen svåra.

En fråga var "Vilken sorts grönsak är du? "

Vad ska man svara på det? Kål föreslog min kollega, men det låter lite för stabbigt och östeuropeiskt för mig. Kanske kronärtskocka? Det låter lite mer elegant och belevat. Eller avokado. Om det nu är en grönsak?

Jag läste någonstans att det inte finns någon vetenskaplig definition av en grönsak utan det kallar man bara traditionellt frukter som är gröna och inte söta. Well, den diskussionen om vad som är ett bär, en frukt eller en nöt vill jag inte ge mig in i igen.

Tjejen i programmet svarade att hon var en tomat. Om jag träffade en kille och han beskrev sig själv som en tomat så skulle jag vända mig om och aldrig se tillbaka.

Inga kommentarer: