lördag, maj 12, 2007

Two-timing

En kollega bad mig boka bord på en restaurang igår. Jag blev lite förvanad men jag tänkte att det kanske var för att hon inte talar spanska. Jag frågade för hur många och hon svarade för två.

"Vad romantiskt", sade jag och skrattade. "Jag bokar det i din mans namn eftersom det är lättare för spanjorerna att förstå."
Hon skickar mig då en lapp där det står "Hemligt" och ett främmande mansnamn.
"Kan du lämna ditt telefonnummer som kontaktnummer" frågar hon sedan.

På lunchen gick hon och vaxade sig lite överallt.

Det är vad jag skulle kalla överlagt mord och inte dråp....

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ehrm, hur var det med din diskretion då? Var du inte orolig för att bli av med jobbet?

Anonym sa...

hehe, jag tror att du inte behöver vara orolig för att bli av med jobbet...du vet för mycket....

Stora Morran sa...

Si där ser man!

Ms.Take sa...

Fast samtidigt, skall man nu ändå utföra dådet, är det väl bäst att det är överlagt? ;)

Alley Cat sa...

Hellre ett välplanerat än ett impulsivt i stridens hetta... Det är lättare att ångra något man gör ogenomtänkt!

Blancaflor sa...

Karlavagnen: Nej, jag tánkte pa det, men inte ens mina kompisar vet var jag jobbar och jag är den enda svenskan pa jobbet och ingen vet att jag hat en blogg.

Anonym: Jag kanske maste "tystas" innan de sparkar mig. Hihihi!

Morris: I de lugnaste vatten...

MsTake: Svar fraga. :)

Alley: DET har du rätt i. Hmm...