lördag, maj 26, 2007

Here we go again...

Jag har verkligen försökt att tänka positivt. Att saker och ting kanske blir bättre med tiden. Att det alltid är lite jobbigt de första månaderna. Men nu finns det inga fler undanflykter. Jag är trött på att ha en klump i magen varje morgon.

Jag måste byta jobb!

För att göra en lång historia kort så ser min tjänst inte ut som den beskrevs vid anställningsintervjun. Anledningen är solklar. Jag blev anställd av en hög chef inom företaget, men arbetar närmast under en person på mellanchefsnivå. Mellanchefen vill att jag skall koncentrera mig på vissa delar av verksamheten (de som är direkt sammankopplade med hennes roll) och den högre chefen vill att jag skall ha en bredare tjänst (som är mer intressant).

Jag vill dock inte fortsätta även om min tjänst skulle ändras eftersom det finns så många andra orsaker till att jag inte vill jobba kvar för företaget.

5 kommentarer:

Östermalmsräven sa...

well, det är bara att byta. Bryt upp, tänk nytt!

Hahaha, vi bara börjar om och om igen. Antar att det hör livet till.

Produktionsledaren sa...

Bra där, ju längre du är kvar i nått du inte trivs i ju sämre mår och presterar du. Det är bättre att du slutar och får full användning för dina kvaliteter där du trivs.

Kram och lycka till

Anna Malaga sa...

Jag tror att du gör rätt. Alla jobb är jättehemska den första veckan, men sen borde det vara roligt istället. Att ha en klump i magen varje morgon är ett tecken pâ att nâgot är fel.

Blygisens betraktelser sa...

Ja, egentligen skulle jag väl vilja vara på plats ordentligt för att kunna komma med ngt vettigt råd i detta fall, men jag säger som så: Att bryta upp är mkt viktigt (och modigt, en del av evolutionen ...bla bla)och du SKA nog göra det, det räcker gott med att du har ont i magen vareviga morgon och känner en oro över vad för slags överraskningar som komma skall idag, och då talar vi inte om ngn upp-ned-gång eller annat som kan vara spännande ändå.

så, jag säger som Räven: Det är BARA att byta. Simplicity!

Blancaflor sa...

Räven: Jag veet! Jag är dock sjukt trött pa att börja om 2 ggr/ar. Herre gud jag är ju 33 ar i oktober. Basta ya!

PL: Tack, vännen! Jag är pa väg...

Anna: Jag vet, man skall lyssna pa sin kropp. Men det är svart med intressanta jobb här pa Costa del Sol.

Blygisen: Tack, du har rätt! Det är bara svart att veta vad jag egentligen vill göra. Jag gar alltid omkring i valet och kvalet. Kan det bli bättre? Skall jag ge det en ny chans?
Suck! Men magkänslan är inte att förakta...