onsdag, maj 23, 2007

The big picture

Det finns en del filmer som jag inte förstår hur det har kunnat gå ifrån idéstadiet till bioduken.
Exempel på det är:

Skilsmässa på franska med Kate Hudson

Dr T och kvinnorna med Richard Gere

Dessa filmer är, enligt mig, helt obegripliga och bara en lång väntan på att de ska ta slut.

Är det någon som har sett dem och kan förklara dess storhet? Har jag feltolkat dem?

Inte obegriplig, men en hemsk pekoral är ...(och jag vet att jag kommer att få påhopp ifrån kvinnor 50 +) ...Såsom i himlen

Varför skrek han sådär i fjällen? Varför spontansjöng de "Amazing grace"? Hur mycket äldre var han än den där tjejen? Varför fanns alla typiska filmkaraktärer representerade; det gulliga äldre paret, den handikappade pojken (som dessutom fungerar som en katalysator i den sista scenen), den misshandlade kvinnan, prästfrun som ville frigöra sig (jag gillar skådespelaren dock). Varför började jag skratta när den var slut?

5 kommentarer:

Thérèse sa...

Har inte sett dom andra filmerna (kanske inte behöver göra det heller ;)) men håller verkligen med när det gäller Så som i Himmelen. Helt obegripligt att många tyckte den var så fantastisk. Jag blev otroligt besviken , verkligen pekoral

Anna sa...

och jag som tyckte Såsom i Himmelen var så bra! De andra har jag inte sett så de kan jag inte uttala mig om.

Anonym sa...

Ja jävvlar i havet va snubbig Så som i himelen var.

Det är nåt slabbigt över allting som Kaj Pollak gör - se ALDRIG "Älska mig" som han hyllades för på 80-talet. Det finns nåt sjukt där. Hua.

Blygisens betraktelser sa...

Tack, då behöver jag inte känna att jag missat ngt. Har nämligen inte brytt mig om att gå och se de där. Föööööööör, jag tror att jag tycker lika som du i detta fallet...hahaha!

Blancaflor sa...

Therese: Skönt att höra att man inte är ensam...manga är ju alldeles lyriska.

Söderbönan: Den kunde ha varit bra, men jag tyckte att den var lite too much. Fast min mamma blir arg om jag säger det. :)

r.agata: Shtit pommes frites, Agata! Det är första gangen du haller med mig. Hohoho!

Jag har inte sett "Älska mig" och nu kommer jag definitivt inte att göra det.

Blygisen: Klart vi tycker lika! Det gör vi ju alltid! Hihihi!