fredag, december 18, 2009

Una noche para ligar...

Trots min sommarlängtan är det trevligt att vintern är här. Tänk om vi kunde på en white christmas!

Igår var jag dock mindre nöjd då jag stressade runt på Avenyn i snålblåsten med massor av paket, sju (!) flasor vin och ett stort ris (till helgens dukning).

Jag bar min mormors gamla mink och var rädd att någon skulle spreja ner mig. Men istället var det en ung kvinna som gav mig komplimanger inne på SevenEleven. Det väntade jag mig inte!

I full mundering begav jag mig till Johanneberg och den väntande bokcirkeln. Vi smuttade på vitt vin, åt nudlar och pratade träning. Well, vi berörde faktiskt boken också (Agatha Christie) men av någon anledning tycktes vi hela tiden komma in på olika paranteser. Men trevligt var det.

Nästa bokcirkelträff blir i slutet av januari/början av februari. Då skall vi plöja mästerverket (that's what they call it...) "Shantaram" av Gregory David Roberts (låter som en pseudonym to me). Jag har önskat mig den i julklapp.

Idag: sista dagen innan julledigheten. Hoppas på julbonus och ikväll blir det utgång! Det blir den här fina klänningen. Irresistible...

3 kommentarer:

lisgo sa...

Jättefin klänning!!! Du kommer bli supersnygg - som vanligt!

Blancaflor sa...

Tack söta L.! Och tack för igår!
Vi hörs snart. Kram

Katten sa...

Nej men! Det är ju "min" klänning. Köpte en likadan i new york för nästan två år sedan...