måndag, december 28, 2009

Garderad

Jag besökte en kinesisk affär häromdagen och kom i samspråk med den trevliga, kinesiska affärsinnehavaren.

Hon berättade för mig att det kommande året är Tigerns år i den kinesiska almanackan, och det är också mitt år. Tvärtemot vad jag trodde innebär ens "eget" år inte fördelar utan det kan bli lite extra kämpigt istället (precis vad jag behöver...) och hon sade att det finns olika sätt att skydda sig.

Själv brukade hon bära jadesmycken (som betyder tur) och röda underkläder (rött är en turfärg) under "sitt" år.

Jag är inte en tjej med röda underkläder så jag tror jag ska satsa på ett jadesmycke istället.

Jag inhandlade en liten söt, rosa sidenjacka med broderierav bambu och orkidéer. Dessa växter är också turbringande vilket känns tryggt.

För övrigt är Tigerns motto "Jag vinner" och dess sten är diamant. Det funkar.

Inga kommentarer: