måndag, november 02, 2009

To do

Jag var på fest i fredags kväll men gick tidigt eftersom jag ville vara utvilad (och för att jag fortfarande var trött sedan onsdagen…). Lördagen inleddes med städning och kaffe och sedan arbetade jag till kl. 18.00. Tolkningen gick bra. Det gör ju oftast det. Idag känns det dock som om det knappt varit helg. Lördag kväll tillbringades i telefon med fyra vänner och med tvätt. Det var alldeles underbart! Dessutom gick jag och lade mig innan 24.00.

På söndagen gick jag upp tidigt för att åka på en klädutförsäljning och där fyndade jag, lite oväntat för att vara mig, en dunjacka. Den är kort och rutig och har en luva kantad med rävpäls. Trés chic!

Sedan blev det lunch med en vän och på kvällen åt jag middag och spelade Trivial Pursuit med juristen.

Idag vaknade jag upp till ett grått Göteborg och trots att vädret inte brukar bekomma mig särdeles känner jag mig lätt beklämd och längtar efter kvällens träningspass, den varma bastun och sedan en lugn kväll hemma.

Imorgon blir det kurs (Idé- och lärdomshistoria), på onsdag börjar min kurs i silversmide vilket ska bli mycket spännande och sedan väntar en tête-à-tête.

Och på fredag blir det champagne- och gåsleverafton med några små väninnor. And we have to dress the part!

Inga kommentarer: