måndag, november 09, 2009

Soundtrack of our lives

Lördag kväll tillbringade jag för ovanlighetens skull på Hisingen (Norra Älvsstranden). Det var inte igår...

I taxin hem över Götaälvbron tittade jag på stadens ljus och lyssnade på Iggy Pops "The Passenger".

Trots att Norra Älvsstranden är jättefint med påkostade bostäder och båtplatser så är det tyst och mörkt. Nope, jag skulle inte passa i förorten...

Idag inleddes morgonen med Jakob Hellmans "Hon har ett sätt". Den borde varje måndagmorgon börja med.

2 kommentarer:

Alley Cat sa...

Jag tror helt enkelt att det handlar om att man måste vara född på den sidan älven för att uppskatta det... Jag kan hitta flera förorter som jag skulle kunna se mig boende i om jag var tvungen att flytta - men aldrig, aldrig att jag skulle sätta ner mina bopålar på Hisingssidan!

Den tjocke konsulten sa...

Jag växte upp på Hisingen och skulle mycket väl kunna tänka mig att bo i något av många villa/radhusområden där men norra älvstranden är mycket märkligt planerad, kommunen siktade nog bara på att maximera vinsten.

Det hade behövts en spårvagnslinje, fler inbäddade andra verksamhetstyper och inte så mycket utbildningsverksamhet koncentrerat till ett enda ställe för att fungera bra tror jag.