måndag, november 30, 2009

Karen Blixen Christmas

Danmark var precis så härligt som jag förväntade mig. Och C. sötare än jag kunde föreställa mig.

B. var orolig och ringde mig innan jag kom fram eftersom hon inte hunnit putsa silvret men jag lugnade henne med motiveringen att hon ju faktiskt har en sju veckor gammal bebis...

Smörrebröd med frikadeller inledde fredagskvällen och sedan åt vi oss igenom resten av helgen. Men som vanligt satt vi mest och pratade och fantiserade.

En långpromenad med little C. hann vi också med och ett besök på Karen von Blixen-museet. Där köpte jag denna fina julprydnad, som jag dock kommer att ha framme året om.



Väl hemma åt jag middag med juristen och tittade på dokumentären Plötsligt i Vinslöv. Det var hemskt trevligt. Idag känner jag mig lite trött. Jag ska ta en siesta hos mor innan tolkningen börjar ikväll.

3 kommentarer:

Alley Cat sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Alley Cat sa...

Är det ett eget foto du satt in i "ramornamentet"?!? Jättefin...

(Ordverifiering: mumicape - låter som något muminmamman skulle ha på sig en dag som denna!)

Blancaflor sa...

Hej du, nej det är inte mitt foto. Men jag ska sätta in något. Har dock inte bestämt mig för vad ännu.

Hoppas allt är bra med dig.

Kram