torsdag, november 26, 2009

Storsint

Jag blev introducerad till den katalanske sångaren Lluis Llach av en begåvad ung man från Barcelona. Idag på väg till jobbet laddade jag ner lite musik från iTunes och hittade den fantastiska (och sorgliga) Que tinguem sort.

Si em dius adéu
vull que el dia sigui net i clar
que cap ocell
trenqui l'harmonia del seu cant
que tinguis sort
i que trobis
el que t'ha mancat en mi, en mi.

Jag hittade en spansk översättning men ingen engelsk.

Si me dices adiós
quiero que el día sea limpio y claro
que ningún pájaro
rompa la armonía de su canto
que tengas suerte
y que encuentres
lo que te ha faltado en mí, en mí.

Han sjunger att om du lämnar mig vill jag att det ska vara en vacker dag och jag önskar dig lycka till och hoppas att du finner det du söker hos någon annan än mig...

Och det var precis vad han gjorde.

Inga kommentarer: