torsdag, november 05, 2009

Tala är silver...

Kursen i silversmide som började igår var fantastiskt rolig! En helt ny värld med syrabad, stämplar och lödning öppnade sig för mig. Och vad snabbt det gick!

Vi började med en slät silverring och min var nästan klar när lektionen tog slut efter 2h och 15 min. Nästa vecka hoppas jag att den blir helt färdig.

Jag utformade den så att den ska passa mitt lillfinger för jag har alltid gillar lillfingerringar men mina händer är så små att det är svårt att hitta en ring i rätt storlek. Dessutom ska jag göra en infattning med en sten eller pärla. Men jag kommer att ha tid till andra roliga smycken också.

Jag funderar på att göra ett armband liknande det nedan. Och kanske också ett stelt armband. Det tycker jag är så vackert!

Senare på kvällen vankades det middag på Linnéterrassen. Jag åt viltgryta vilket passade bra i det kyliga vädret.

När vi var på väg hem började det falla snöblandat regn. Redan…

Inga kommentarer: